Köpinformation

Köpvillkor


Bekräftelse

Genom att kund godkänner dessa köpvillkor uppstår ett bindande avtal. Vid varje mottagen order så skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post med information om beställningen. Lindahlsyrkesklader.se och dess ägare (Lindahls Yrkeskläder AB, läs ”vi/oss” nedan) reserverar sig dock från leverans om en eller flera varor är slut i lager och/eller om leveranstid inte kan sättas inom 10 arbetsdagar.

Kund kommer då att kontaktas och erbjudas möjligheten  att kostnadsfritt byta den eller de varor som utgått ur vårt sortiment eller blivit kraftigt försenade till liknande varor.

Beställning

Vi välkomnar privatpersoner, företag, föreningar samt den offentliga sektorn. Du kan lägga din beställning direkt i butiken, via telefon samt via e-mail.

Vi rekommenderar alltid att du efter beställd order kontrollerar att alla uppgifter stämmer. Eventuella kostnader för fel i beställning påkostas alltid av kunden. Vi polisanmäler alltid alla bedrägeriförsök samt falska beställningar.

 

Priser och orderbelopp
Samtliga priser och avgifter anges alltid exklusive moms.

I Varukorgen läggs moms på beloppet så det finns möjlighet för företag & privatpersoner se ”priser inkl moms”. Alla produktpriser anges exklusive frakt och avgifter. Vid slutbeställning i kassan ser du alltid tydligt alla avgifter och skatter. Moms betalas alltid av kund i Sverige.

Betalning
Du har endast möjlighet att betala i Svenska Kronor SEK.
Moms om 25 % tillkommer på alla beställningar.

När beställningen är godkänd skickar vi ut en orderbekräftelse/faktura med e-post eller brev.
Vi har tyvärr inte möjlighet att sälja till företagskunder utanför Sverige.

Företaget får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

 

Betalningssätt

För både företagskunder och privatpersoner finns möjligheten att betala mot faktura. Kredittiden som gäller är 14 dagar. Företagskunder har möjlighet att teckna separat avtal för längre kredittid.

Sedvanlig kreditprövning på alla nya kunder. Er order måste gå till Er folkbokförda adress. Företag med box adresser har möjlighet att ange separat leveransadress.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst neka kund betalning mot faktura även om kreditprövningen genomgår alla standardkrav. Vid utebliven betalning debiteras 50 kr påminnelseavgift samt 24 % dröjsmålsränta.

.

Frakt

Leveranssätt
Lindahls Yrkeskläder har tyvärr inte möjlighet att leverera utanför Sverige idag. Vi levererar alltid dina varor så fort som möjligt men alltid inom 1-10 arbetsdagar.

.
DB Schenker

Med DB Schenker så skickas din beställning direkt till din dörr till företag. Utlämning sker alltid innan kl. 17.00 på vardagar mån-fre. Skulle ingen vara närvarande vid utlämning så aviseras försändelsen och du kan när som helst hämta ut ditt paket hos ditt närmaste paketombud eller be om ny utkörning.

Till privatpersoner skickas din beställning via post med uthämtning hos ditt närmaste paketombud.

.
Leveranstid

Vi levererar din beställning normalt inom 5-10 dagar från det att ordern mottagits. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid.

Vid profilering gäller 10-14 dagar från mottagen order, så vidare inget annat har angetts.
Notera att det är separat kostnad för mönsterkort, leveranstid för mönsterkort är 8 arbetsdagar, frakt och moms tillkommer.

Om en artikel har utgått från sortimentet eller är kraftigt försenad kommer du att kostnadsfritt få möjligheten att byta till en liknande vara.
Om en eller flera varor är slut i lager och leveranstid inte kan sättas till inom 10 dagar så kommer vi att kontakta dig.

.
Leveransstatus

Du har alltid möjlighet att kontakta kundtjänst för att få status på din order.
Öppettider för Kundservice är: Måndag-Fredag 8-17

Vid skickad order har du även möjlighet att få kollinummer för egen sökning.
Vi meddelar alltid våra kunder vid avvikelser i beställningar. Som inloggad kund kan du alltid se betal- och leveransstatus.

.
Retur av order – Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna.
Du har rätt att försiktigt öppna förpackningen för att prova din vara men vi kan inte erbjuda dig rätten att ångra ditt köp om varan eller varorna saknar etiketter, emballage, på något sätt blivit skadad, missfärgad, parfymerad, utsatt för smuts eller liknande. Förädlade produkter kan ej returneras.

Skulle kunden returnera en vara som blivit utsatt för yttre påverkningar och inte är giltig under ångerrätten så skickas varan tillbaka på bekostnad av kunden. Vid godkänd retur återbetalas hela beloppet inom 30 dagar. Kunden står själv för returfrakt och den risk som uppstår när du skickar paket.

.
Bytesrätt

För bytesrätt gäller samma villkor som för ångerrätt. Vill du av olika skäl byta din vara så har du 14 dagar på dig att i samma skick och i originalförpackning skicka tillbaka din vara.

Du står själv för returfrakten och den risk som uppstår när du skickar paket.
Vi betalar eller belastar Er mellanskillnad om Ni byter till en dyrare eller billigare vara.

.
Reklamation

Är varan skadad eller trasig gör du en reklamation inom skälig tid dock senast inom 14 dagar.
Kunden skall då kontakta oss och invänta en reklamationssedel. Kunden står själv för frakten men full återbetalning ges vid godkänd reklamation.

Kunden har möjligheten att få samma eller en liknande vara tillbaka utan extra kostnad.

.
Transportskada

Alla försändelser är försäkrade och vid eventuell transportskada så skall Lindahls Yrkeskläder AB alltid kontaktas. Du skall även uppmana utlämnaren att levererat paket blivit skadat.

.
Personuppgifter

Då du skickar en ansökan eller order till oss registreras dina personuppgifter i vårt system.
I enlighet med Personuppgiftslagen, PUL måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter vilket du gör i samband med att du skickar din ansökan/order.

Du har rätt att få information och begära rättelse av felaktiga personuppgifter samt att få uppgifterna raderade.
Vi kan komma att använda dina kontaktuppgifter i marknadsföringssyfte. Vi kommer aldrig att lämna ut dina personliga uppgifter till någon extern part.

.
Kontakt

Vi besvarar alla dina frågor via telefon 0471 18660 eller e‐post order@lindahlsyrkesklader.se.

Väljer du e-post så svarar vår kundtjänst vanligtvis inom 24-48 timmar. Detta gäller endast om du skickat din fråga till oss en mån-fre mellan 08:00-16:00. Vi tar emot dina frågor per e-post 48 timmar om dygnet året runt men räkna med en lite längre svarstid än under angiven arbetstid. Telefontider kan variera men vår strävan är att alltid vara tillgängliga mellan 08:00-17:00.

.
Tvist

I största möjliga mån försöker vi alltid att lösa alla eventuella tvister direkt med kund.
Går det inte att tillsammans hitta en lösning så skall ärendet skickas in till ARN.

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

.
Force Majure

Lindahls Yrkeskläder AB fritar sig från skyldigheten att fullfölja sin del av avtalet och från skyldighet att erlägga skadestånd om våra åtaganden inte alls eller endast till onormalt hög kostnad kan fullgöras på grund av krig, upplopp, blockad, eldsvåda, explosion, eller ingrepp av offentlig myndighet som vi heller inte kunnat förutse.

Lindahls Yrkeskläder AB är inte ansvarig för skada som beror av lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet.

Förbehållet i fråga om strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om vi är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd.